Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej       

Hare Kryszna

ISKCON

uniwersalna duchowość

rozwój duchowy

bhakti-joga

joga

Bóg

religia

mantra

reinkarnacja

Kriszna

Krishna

Rama

Hare

Kryszna

hinduizm

krysznowcy

karma

Indie

Gaura

India

wyznawcy Kryszny

Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny

Bhagavad-Gita

Śrimad Bhagavatam

Festiwal Indii

Woodstock

Pokojowa Wioska Kryszny

vaisnava

waisznawa

waisznawizm

wajsznawa

wajsznawizm

religie wschodu

filozofia wschodu

duchowość

astrologia wedyjska

jyotish

przepisy wegetariańskie

kuchnia wegetariańska

joga

dezinformacja ruchów katolickich

serwis

portal

astrologia wedyjska

taniec indyjski

kalendarz księżycowy

muzyka indyjska

dharma

ayurweda

ayurveda

książki Prabhupada

nama-hatta

mantry

przepisy wegetariańskie

świątynia

festiwal

sekta

sekty

 
 
 
 
 
 
 
logowanie
rejestracja
regulamin strony
 
 
 
 
   Autor: Samvit Mahashay
dodał: admin    opublikowano: 2017-02-04    przeczytano: 2408
kategoria: Świat wokół nas
podkategoria: Świat wokół nas
 
Powrót >>>     
 
Japonia: Feniks Bharata
 

Prawie 80 procent  ludności Japonii uprawia Szintoizm i oficjalna liczba ludności hinduskiej w Japonii jest znikoma, ale wiele wskazuje na tyle, aby stwierdzić, że japońska kultura jest produktem wedyjskiej kultury. Około 5000 lat temu kultura wedyjska była rozszerzona na całym świecie, a świat był rządzony przez króla w Hastinapurze lub New Delhi. Kultura wedyjska jest źródłem i podstawą wszystkich filozofii, które analizują pochodzenie egzystencji. Jest to najwyższa znana instytucja naukowa i teologiczna. Była jedna flaga Bharata, tylko jedna kultura Bharata, jeden naród zwany Bharata, jeden tron Bharata i jedno Pismo Bharaty.

W niektórych miejscach resztki kultury wedyjskiej są bardziej wydajne. Ich obecność jest odczuwalna bardziej bezpośrednio. Ale w innych miejscach resztki są słabe i trudniej dostrzec. Podobnie jak czcicieli Słońca w Japonii. Wcześniej była to część ogromnej masy ziemi na Pacyfiku, ale przez ruch ziemi i morze stało się małą wyspą. W starożytnej ziemi w Japonii, byli czcicielami Boga Słońca Vivaswan. Po każdej Yudze jest zmiana na lądzie i na morzu. Jest jeden rozdział na ten temat w Pratisarga Parva w Bhavishya Puranie, który mówi o tym, jak ziemia i morze zmieniają się pod wpływem czasu. W ten sposób potop Noego opisany w Biblii miał miejsce. Został  opisany jako wielkie rozpuszczenie jako pralaya, ale była to tylko zmiana yugach. 


BÓSTWA

Pan Wisznu - Wisznu jest uważany za najwyższego w Vedach i wszystkich tekstach wedyjskich. W Japonii, Wisznu pojawia się w różnych wersjach. Nazwa Wisznu jest w transliteracji jako Bichnuten (Wisznu = Bichnu = Bichnuten). Wisznu ma wiele różnych nazw w Japonii jak Narasha (Narayana 那羅延天 ) i Narcshahmsa (Narsihma 婆藪天 ). Pan Kryszna, który jest Wisznu, pozostaje w najwyższej siedzibie Golok Dham lub Gokula w transliteracji występuje jako Gaikongobuin .


Pan Garuda - przewoźnik Wisznu, który jest orłem, w transliteracji japońskiego panteonu znany jest jako Karura. Pismo takie jak Garuda-Purana i Garud-Upaniszady są dedykowane do niego.


Bogini Lakszmi - Wieczna małżonka Wisznu lub Bichnuten, Lakshmi, która jest również znana jako Katyayani jest w transliteracji znana jako Kutukuden . Ona jest ekspansją najwyższej energii rozkoszy zwaną Shrimati Radharni a zatem służy Radharani z wielkim oddaniem i miłością, towarzysząc jej w różnych rozrywkach.


Pan Brahma - Brahma Brahma pojawia się w japońskiej tradycji jako Bontea (Brahma = Bonma = Bontea). Choć Brahma jest często uznawany za twórcę wszechświata i różnych istot, Purany opisują go jak rodzi się z lotosu wyrastającego z pępka boga Wisznu. Jest on pierwszym Acharya Brahma-Madhva-Sampradayą który miał wielką wiedzę Wed od samego Kryszny. Sampradaya która pochodzi od niego jest najbardziej autentyczną platformą wśród czterech innych do zdobywania wiedzy.



Pan Shiva - Shiva jest największym wielbicielem Pana Kryszny. On jest dobrze znany w kulturze japońskiej jako Daikoku (dosłownie bóg ciemności), który jest chińskim i japońskim odpowiednikiem indyjskiego Mahakala, inną nazwą Śiwy. Maheśvara . Transliteracja w Japonii jako Makeishura 摩醯首羅 . Pan kosmicznej destrukcji. W Japonii, Śiwa jest w różnych formach, w tym  daikoku 大黒天 ,  Daijizaiten 大自在天 i  Ishanaten 伊舎那天 . Daikoku jak Mahakala jest bogiem patrona rolników i chłopów. On jest identyfikowany z postacią Shinto Okuninushim bez Mikoto. W zachodniej Japonii, Daikoku jest identyfikowany z ochroną pól ryżowych i czczony jako bóg rolnictwa. Na piersi ma złoty dysk słoneczny a w ręku trzyma magiczny młotek (z męskich i żeńskich symboli), który spełnia wszystkie życzenia.



Makara - w sanktuarium Kotohira na wyspie Sikoku, żeglarze czczą boga zwanego Kompera , który w sanskrycie oznacza krokodyla, Kumbhira. W czasach wedyjskich, gdy Indra był bogiem nieba, Waruna (wedyjski bóg wody) stał się bogiem mórz i pojechał na Makara, który był nazywany "potwornym wodnym pojazdem". Makara był przedstawiany zazwyczaj jako pół ssak i pół ryba.

 

Bogini Chaja - Chhaya oznacza cień. Znana jest jako Amaterasu - O-mi-kami  (天照大神lub天照大御神) w Japonii. Chhaya jest również uosobieniem bogini cienia, małżonka Suryi, boga słońca. Znana jest również jako Vivaswaswanini. Ona jest cieniem lub odbiciem Saranyu, pierwszej żony Suryi. Chhaya urodziła się z cienia Sanjny i zastąpiona Sanjnę w jej domu, po tym jak porzuciła męża.


Pan Jama -  Indyjski Yama, bóg śmierci, jest najbardziej strasznym bogiem Japonii pod nazwą Emma-o, króla piekła. Jest on jednym z dwunastu mahajanów, wielkim wielbicielem Kryszny. On jest synem Boga Słońca i Sharayu, bratem Yami i Pana Shani.



Bogini Saraswati - indyjska bogini wiedzy, mowy, sztuki i muzyki, Saraswati, nazywana Benten (dosłownie bogini mowy), wiele kapliczek jest poświęcone jej wzdłuż wybrzeży morskich i obok jezior i stawów. Ona jest zawsze związana z Wedami i objawia się jako rzeka Saraswati.



Lord Ganesha -  Ganesha jest półbogiem z głową słonia znanym jako niszczyciel zła. Zyskuje siłę, aby zniszczyć ciemność w trzech światach, umieszczając lotosowe stopy Pana Kryszny na jego głowie. On jest synem Śiwy i liderem jego armii.                      



Vishvakarma - Boski architekt wymieniony w Rygwedzie, Vishvakarma, który zaprojektował i zbudował świat, został uznany w starożytnej Japonii jako bóg stolarzy, Bishukatsuma . On jest inżynierem półbogów.



Pan Waruna - bóg morza indyjski Waruna, jest czczony w Tokio jako Sui-ten .  Suiten jest wodnym półbogiem.

 


Pan Indra -  Indra jest również znany jako  Taishaku , strażnik Wschodu. Taishakuten jest liderem wśród bogów. On jest wielkim półbogiem i czcicielem Najwyższego Pana Kryszny. Jest także półbogiem deszczu i piorunów.



Pan Agni - Ka lub SE . Agni jest bogiem ognia i spożywa ofiary ogniowe oferowane Najwyższemu. Znany jest jako most łączący pomiędzy Najwyższym Panem i braminami, którzy organizują ceremonie ofiarne. Znany jest również jako Yadgyadevata ten, kto reprezentuje Pana Krysznę w Yadgya-bhumi.



Pan Vayu - Znany jako Fu . On jest półbogiem wiatru. Vayu wcielony jako Hanuman, Bhima w tym wieku Kali, pojawił się jako Śrila Madhavacarya ustanowił autorytet Wed i Shri Brahma Sampradayę która jest najwyższą władzą w hinduizmie. 



Pan Kartikeya - On był znany jako Hachiman w starożytnej Japonii. Karthikeya jest lokalnym bogiem wojny. On jest dowódcą naczelnym wojsk dewów. Jest także głównym bóstwem sekty Kaumaram w hinduizmie.



Bogini Kali - Kali jest ekspansją Durgi, która pochodzi z Shrimati Radharani. Posiada taką straszną postać by straszyć demonów. Ona służy Radharani, zdobywa jej łaskę i siłę. Ona ma kobiecy boski charakter. Ona jest znana jako  Izanami  (伊弉冉lub伊邪那美) w Japonii.

 




Nawagraha - nawagraha - dziewięć kontrolujących półbogów dziewięciu planet czczeni aby otrzymać pomyślne wizje. Są oni związani z astrologią.

 


Dwanaście Adityas - są to Waruna, Mitra, Aryama, Bhaga, Amshuman, Dhata, Indra, Parjanya (Sawitri) Tvashtha, Wisznu (Szef wszystkich Adityów) Pushya, Vivasvan.



Bhudevi  - Ona jest Boginią Ziemi. Ona jest znana jako  Ame-no-Uzum  (天宇受売命lub天鈿女命 w Japonii. 



Hanuman - On jest wielkim wielbicielem Pana Ramy, który jest inkarnacją (Avatarem) Wisznu, ekspansji Kryszny. On zawsze intonuje imię Boga i tańczy z wielkim oddaniem. Znany jest jako  sanno (sanno, SANNOU) Gongen, 山王権現さんおうごんげん (król małp)  w Japonii. 



KONCEPCJA KARMICZNEGO ODRODZENIA

Aryjczycy przynieśli też ze sobą wiarę w "wędrówkę" - bardziej znaną na Zachodzie jako  reinkarnację . Umierasz i odradzasz się z innym ciałem. Twoje odrodzenie w przyszłym życiu będzie oparte na zachowaniu w poprzednim życiu (karmie). Wędrówka jest uznawana przez wszystkie starożytne cywilizacje, pochodzi z Sanatana Dharmy.

 Gdy Buddyzm pojawił się wiele lat później, to też podkreślał wiarę w reinkarnację, która nadal odgrywa ważną rolę we współczesnej filozofii buddyjskiej - znana jako  sześć sfer egzystencji Buddyzm został doprowadzony do wielu miejsc po tym jak został wyrzucony z Indii. Buddyści przyjęli tradycje i wierzenia odpowiednich miejsc, aby głosić swoją filozofię, zaczerpnęli również wiele pojęć z hinduizmu.

 Bhagvad-Gita i teksty prehistoryczne Indii mówią, że zmieniamy nasze ciało, podobnie jak ubrania i odradzamy się ponownie i ponownie. Podobne wzmianki są widoczne w starożytnych pismach Shinto w Japonii jak  Kojiki  i  Nihongi . Niektóre tradycyjne historie, zwroty, ujawniają również wiarę w reinkarnację starożytnej Japonii, która została wprowadzona do nich przez Ariów, szlachetne istoty.

Lilie wodne są wykorzystywane jako symbol odrodzenia w kulturze japońskiej


MANDALA

Taizōkai Mandala  (łono świata) jest związana z ostateczną zasadą (RI  ) a  Kongōkai Mandala  (Diament świata) z umysłem i inteligencją (chi  ). Nawet obecnie w wielu japońskich Shingon Tendai  dwie duże Mandale są zazwyczaj montowane na drewnianych ekranach pod kątem prostym do osi platformy obrazu. Mandala po wschodniej stronie jest Kongōkai Mandala, a mandala po zachodniej stronie jest Taizōkai Mandala. Kongōkai Mandala reprezentuje kosmiczną lub transcendentalną formę Buddy (Dainichi Nyora , pełnego mądrości), natomiast mandala Taizōkai reprezentuje świat zjawisk fizycznych i ostateczne zasady. 



VARNASHRAMA

System kastowy Wed jest znany jako Varnashrama Dharma. Składał się on z braminów (kapłanów, uczonych i nauczycieli) na górze, a następnie Kszatrijów (królów i wojowników), vaiśyów (rolników i kupców) oraz Sudrów (niższych klas, w tym rzemieślników). Inne oddzielne klasy, "nietykalni", składały się z osób, które były odrzucane przez społeczeństwo z powodu ich charakteru, zachowania i pracy. Oni nie stosowali się do zasad obowiązujących i popełniali różnego rodzaju działania grzeszne. Nazywani byli Anaryas. Nie byli w rzeczywistości jedną z  pięciu klas, ponieważ nie byli częścią społeczeństwa. 

System kast, które zostały wprowadzone znacznie później, dawał królom najwyższą pozycję w ale obie japońskie i indyjskie struktury społeczne, wojownicy i władcy były jednym i tym samym. Należą oni do klasy Kshtriya. Oba systemy miały cztery główne kategorie osób, a te kategorie określały rodzaj pracy, ich zachowanie i charakter. Zarówno indyjski system kastowy i japońska feudalna struktura społeczna miała nieczystych ludzi, którzy byli poniżej najniższego szczebla na drabinie społecznej. Klasa wyrzutków społecznych nazywała się hinin (transliteracja od sanskryckiego słowa "hin", co oznacza niższy), który obejmował skazanych przestępców, zwykłych zabójców i morderców. Japoński samuraj i indyjski bramin, oboje byli uważani za najwyższą klasę. Innymi słowy, zarówno indyjski system kastowy i cztero-warstwowa struktura społeczna Japonii, służyła temu samemu celowi: Utrzymywali oni równowagę społeczną i pożądany spokój.

 

 

SYMBOL SWASTYKI 

Kyoji  (skt. = Svastikah) stał się jednym z najczęściej używanych symboli we wczesnym buddyzmie. Niestety, wiele wieków później zostało przywłaszczone przez nazistowskie. Niemiecki termin Swastyka pochodzi od sanskryckiego słowa Svastikah, co znaczy "być szczęśliwy." Słowo macierzyste svasti można podzielić na SU (SV), co oznacza "dobre lub dobrze" i Asti (ASTIKAH), co oznacza "jest" lub "bycie". W współczesnych Indiach, słowo to oznacza "pomyślny".  W Japonii reprezentuje "posiadanie wszystkich cnót" i jest używane jako symbol początku buddyjskiej wiary, która została skradziona przez buddystów z indyjskiej doktryny. 

 


CZCZENIE ANTYCZNEGO LINGAM

Obserwatorzy zauważyli niesamowite podobieństwa między mitycznych elementami lingam indyjskich i japońskich opowiadań, samoidentyfikacją jako "synów słońca" lub pochodzeniem od boga słońca, podobieństwa kopców i kamiennych kręgów filarów, kurhanów, piramidalnej architektury, sanktuarium, ikonografii i innych.

 Lingam jest przechowywany w muzeum Tagata niedaleko Nagoya w Japonii, która jest istniejącym dowodem, który mówi o ukrytej historii Japonii. Japończycy czcili lingam który symbolicznie reprezentuje Śiwę, największego wielbiciela Kryszny. Dlatego też mówi o oddaniu dla Pana Kryszny, który jest obecny we wszechświecie. 



SYLABY NASIONA LUB BIJA-AKSHARA 

Sanskryckie sylaby nasienne są łatwe do wykrycia w Japonii. Można je znaleźć na japońskich buddyjskich amuletach, nagrobkach, rzeźbach religijnych, mandalach, grafice i innych obiektach, zarówno starych, jak i nowych. W Japonii, ogólne określenie dla "sanskrytu" jest Bonji ( 梵字 ) lub Bongo ( 梵語 ). Japońskie słowo na sylaby Seed (nasiono) jest Shuji 種字 (sanskryt = Bijaksara). W Japonii, sanskryckie sylaby nasienne są napisane w skrypcie o nazwie Shittan 悉曇 (sanskryt = Siddham). Japońskie bóstwa zazwyczaj przypisuje się szczególną sylabą nasienną, która jest często wpisana gdzieś na posągu. Bóstwa mają również przypisane mantry (JP = Shingon. 真言 ), które zawierają te sylaby nasienne - mantra jest uważany przez Japończyków jako magiczne zaklęcie, modlitwa, tajny specjalny chorał użyty do wywołania istoty boskości. 

        


KUKAI 空海i I SANSKRYT W JAPONII

W niektórych japońskich świątyniach, bardzo starożytne manuskrypty w sanskrycie są zachowane w stanie nienaruszonym.  Zostały przywiezione z Indii i Azji Środkowej do Chin, a stamtąd do Japonii. Tak więc, można łatwo stwierdzić, że sanskryt jest oryginalnym językiem Japonii. Z biegiem czasu, w sanskryt został zmodyfikowany, aby lepiej dopasować japoński leksykon. Od czasu Kukai i Jōgon 浄厳 , japoński sanskryt tradycyjnie składała się z 50 fonetycznych dźwięków ( 五十字門 ). Wykres znajduje się poniżej.



STRUKTURA ŚWIĄTYŃ 

Kopuły w japońskich świątyniach są trójkątne tak jak w hinduistycznych świątyniach. Technika ta, która jest używana do budowy obu typów jest podobna. Trzymane są wielkie dzwony, które emitują unikatowe pomyślne fale dźwiękowe. Fale te bezpośrednio wpływają na nasze czakry, punkty energii w naszym organizmie. Świątynie w Japonii są często ozdobione kwiatami i symbolami Swastyki. Ofiary ogniowe są organizowane z udziałem wielu wielbicieli. 



OFIARY OGNIOWE

Homa w sanskrycie oznacza, że ​​odnosi się do rytuału, w którym ofiara lub jakakolwiek oferta religijna jest wykonany w ogniu. Homa jest czasami nazywana "ofiarą rytualną". Homa, wedyjski obrzęd ognia, ma zasadnicze znaczenie dla religii w Japonii. Składa się on z mantry, mudry i mandali. W wedyjskich instrukcjach rytualnych, podano niektóre instrukcje dotyczące mudr. Na przykład, gdy kapłan wchodzi do komory, wkłada prawą dłoń w dół na jego lewej dłoni pod kątem prostym i zamyka ręce. Ofiara ogniowa (Agni hotra) jest kwintesencją rytuału wedyjskiego, podkreślając proces dwóch transformacji. Artystyczne analogie tego rytuału są prezentowane najwyraźniej przez Kapila Vatsyayan.



ABHISHEK

Kolejny wedyjski obrzęd, który jest powszechnie praktykowany jest abhishek (konsekracja). Wtajemniczonym podaje się eliksir do picia przed ich wejściem do pokoju . Wewnątrz, umieszcza prawą stopę na słoniu, który reprezentuje Ganeśa, jest on remedium na przeszkody. Następnie nanosi  na ich rękach i na czole, a także na języku, a potem połyka eliksir.

YAKSHOWIE, GANDHARWOWIE, ASURY I KINNAROWIE

Ashura (skt: Asura) - Demony, wrogowie dewów i Indry, z którymi są one zawsze walczą. Oni żerują na gniewie i zazdrości.  Przedstawione niżej z Kofuku-ji Temple, Nara ( 8 wiek). Asura tutaj jest postrzegany jako obrońca Dharmy. 



Kinnara (skt: Kinnara) - Mają głowy ludzi i ciała ptaków i koni. Mieszkańcy planety Kinnara mają takie same cechy jak Garuda. Ich cechy cielesne są jak u człowieka, ale mają skrzydła.



Dwanaście yakshów (Juni-Shinsho) - Yakshowie są wojownikami strażnikami bogactw półboga Kuvery, i są oni również strażnikami skarbów i ogrodów. Yaksha, w mitologii Indii klasy ogół życzliwy ale czasami złośliwy, kapryśny, seksualnie drapieżny, a nawet zbrodniczy duch przyrody, który jest strażnikiem skarbów, które są ukryte w ziemi i korzeniach drzew. Są to potężni magowie i zmiennokształtni. Główny wśród yakshów jest Kuvera, który rządzi w mitycznym królestwie Himalajów zwanym Alaka.

Yakshom często  oddawano hołd jako opiekuńczym bóstwom miast, dzielnic, jezior. Ich uwielbienie wraz z powszechną wiarą w Nagów - wężowe bóstwa, kobiece bóstwa płodności i boginie-matki, mogą mieć swój początek wśród wczesnych ludów Indii. 



 

japońska nazwa

sanskryt

Bikyara Taisho

vikara la

Shotora Taisho

Catura

Shindara Taisho

Sindūra

Makora Taisho lub Makura

Mahoraga

Haira Tais h o

Pajra

Indara Taisho

Indra

Sanchira Taisho

Ś ā ªdilya

Anira Taisho

Anila

Anchira

Andira

Mekira

Mihira

Basara Taisho

lub Bajira

Vajra

Kubira Taisho

Ku m bhira

 

WPŁYW NA SZTUKĘ

Niektóre z materiałów włókienniczych w klasztorze Horyuji i skarbcu Shosoin w Nara mają perskie wzory, pokazujące wpływ tego kraju w Japonii w dniach 7 i 8 wieku. Wyjątkowy przykład stylu malarstwa Indian Gupta można zobaczyć w freskach Złotej Sali świątyni Horyuji. Można to oczywiście przypisać do tego samego oryginalnego źródła jako malowideł ściennych świątyń jaskiniowych Ajanta w Indiach. Najbardziej prymitywne malowidła w Japonii znajdują się na ścianach komór grobowych form zbudowanych w Kyushu w okresie prehistorycznym. Składają się one głównie z totemicznych symboli i geometrycznych wzorów w kolorze czerwonym, zielonym, białym i żółtym.




GRY 

Popularna japońska gra Sugoroku i nadal popularna w Japonii jest pochodzenia indyjskiego. 



PRACA I HANDEL

Mogą być spory, że handel był główną motywacją dla tych pierwszych kontaktów. Potwierdzają to znaleziska paciorków i ceramiki, oprócz konkretnych odniesień w tekstach historycznych. We wczesnych wiekach ery chrześcijańskiej, chińsko-indyjskie obroty handlowe był przypuszczalnie znacznych rozmiarów. Według dzieła średniowiecznych czasów, Yukti Kalpataru, informacji o przemyśle stoczniowym, Indie wytwarzały wiele naczyń od 200 r p.n.e. do końca XVI wieku i wykorzystywane były do sprzedaży w Japonii. Uprawa bawełny w Japonii były wysyłane do Indii, którzy przypłynęli do brzegu prefekturze Aichi w 799 r. Aby upamiętnić to wydarzenie, Japończycy nazwali miejscowość, gdzie rozbitkowie Indyjscy wylądowali - Tenjiku; Tenjiku była japońską nazwą dla Indii, a także oznacza Niebo. 

 

TANIEC

Według Terence Duke "The Gagaku” tańce Japonii zawierają wiele ruchów pochodzących z indyjskiego Nata i chińskiego „Chuan Fa".

(Źródło: The Warriors: bodhisattwa. Pochodzenie, Inner filozofia, historia i symbolika buddyjskiej sztuki walki w Indiach i Chinach, str 206)

Gagaku ( 雅楽  gagaku, starożytna imperialna dworska muzyka i taniec, dosłownie "elegancka muzyka") jest rodzajem japońskiej muzyki klasycznej, która została przedstawiana w Sądzie Cesarskim w Kioto przez kilka stuleci. Ten rodzaj muzyki po raz pierwszy był importowany do Japonii z Indii, jednak artystycznie różni się od muzyki i w formie od indyjskiego Kathakali który jest terminem zarezerwowanym dla muzyki ceremonialnej.

 

 


Na podstawie:  http://sanatanadham.blogspot.in/2017/01/japan-phoenix-of-bharata.html

 
Powrót >>>     
Udostępnij:
   
 
             
 
 
 
OSTATNIE NA FORUM
Re: Bieżące komentarze
(19-08-2017 11:09:25)
 
Re: Prasa zagraniczna
(18-08-2017 23:00:32)
 
Re: Dziennik
(17-08-2017 11:15:02)
 
Re: Gazeta Wyborcza
(17-08-2017 11:05:48)
 
Re: Festiwal Nama Hatta 2017
(15-08-2017 08:43:26)
 
Re: Ci którzy odeszli (ku pamięci)
(14-08-2017 22:43:46)
 
Re: Instrukcje dla rządzących
(14-08-2017 08:45:07)
 
 
LINKI
 
 
 
 
 
 
TAGI
Kryszna Katha   Varnaśrama   Filozofia   Kryszna   Mahatma das   Krishna Kshetra Swami   Prawo karmy   Polityka   Monarchia   Homoseksualizm   Kobiety   Astrologia   Chrześcijaństwo   Aborcja   Trivikrama Swami   Prabhupada  
 
Copyright © 2016. All Rights Reserved.  Created by Future Project