Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej       

Hare Kryszna

ISKCON

uniwersalna duchowość

rozwój duchowy

bhakti-joga

joga

Bóg

religia

mantra

reinkarnacja

Kriszna

Krishna

Rama

Hare

Kryszna

hinduizm

krysznowcy

karma

Indie

Gaura

India

wyznawcy Kryszny

Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny

Bhagavad-Gita

Śrimad Bhagavatam

Festiwal Indii

Woodstock

Pokojowa Wioska Kryszny

vaisnava

waisznawa

waisznawizm

wajsznawa

wajsznawizm

religie wschodu

filozofia wschodu

duchowość

astrologia wedyjska

jyotish

przepisy wegetariańskie

kuchnia wegetariańska

joga

dezinformacja ruchów katolickich

serwis

portal

astrologia wedyjska

taniec indyjski

kalendarz księżycowy

muzyka indyjska

dharma

ayurweda

ayurveda

książki Prabhupada

nama-hatta

mantry

przepisy wegetariańskie

świątynia

festiwal

sekta

sekty

 
 
 
 
 
 
 
logowanie
rejestracja
regulamin strony
 
 
 
 
   Autor: A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada
dodał: admin    opublikowano: 2016-12-19    przeczytano: 2046
kategoria: Wykłady - A.C. Bhaktiwedanta Swami Prabhupada
podkategoria: Religie
 
Powrót >>>     
 
Jezus Chrystus nie jest winien. Jedyną winą było to, że uczył o Bogu
 

730425 - Lecture SB 01.08.33 - Los Angeles



Prabhupāda: Istnieje klasa ludzi zwana asurami. Są oni sura-dviṣām. Zawsze zazdroszczą wielbicielom. Nazywają się demonami. Tak jak Prahlāda Mahārāja i jego ojciec Hiraṇyakaśipu. Hiraṇyakaśipu jest ojcem Prahlāda Mahārāja, lecz ponieważ Prahlāda Mahārāja był wielbicielem, ojciec stał się zawistny. Taka jest natura demonów. Są tacy zawistni, on był gotów zabić własnego syna. Jedyną winą tego małego chłopca było to, że śpiewał Hare Kṛṣṇa. To jego wina. Ojciec nie mógł... Dlatego nazywają się sura-dviṣām, zawsze zazdrośni o wielbicieli. Demon oznacza kogoś zawsze zazdrosnego o wielbicieli. Ten materialny świat jest takim utrapieniem... Macie doskonały przykład. Tak jak Jezus Chrystus. Czemu był winien? Sura-dviṣām, zabiły go zazdrosne osoby. Jeśli będziemy szukali winy w Jezusie Chrystusie, to jej nie znajdziemy. Jedyną winą było to, że uczył o Bogu. I nadal miał tylu wrogów. Został okrutnie ukrzyżowany. Zawsze ich znajdziecie, sura-dviṣām. Kṛṣṇa przychodzi, by zabić sura-dviṣām. Dlatego vadhāya ca sura-dviṣām. Te zazdrosne osoby są zabijane.

To może się odbyć bez obecności Kṛṣṇy. Istnieją do tego naturalne siły, jak wojna, zaraza, głód. Cokolwiek. To działa. Miliony ludzi mogą zostać zabite. Kṛṣṇa nie musi tu przyjść, by zabić drani. Oni mogą zostać zabici po prostu dzięki prawom natury. Prakṛteḥ kriyamāṇāni guṇaiḥ karmāṇi sarvaśaḥ (BG 3.27). Sṛṣṭi-sthiti-pralaya-sādhana-śaktir ekā (BS 5.44). Natura ma taką moc, że może stwarzać, utrzymywać i zabijać, wszystko unicestwić. Natura jest taka potężna. Sṛṣṭi-sthiti-pralaya. Sṛṣṭi oznacza stworzenie, a sthiti utrzymywanie, pralaya to destrukcja. Natura może to wszystko. To materialne stworzenie jest naturalną kosmiczną manifestacją. Jest utrzymywana. Dzięki łasce natury mamy słońce, powietrze, deszcze, dzięki którym tworzymy jedzenie, dobrze jemy, hodujemy. Natura również to utrzymuje. Ale wszystko może się skończyć przy jednym silnym wietrze. Natura jest taka potężna. Natura więc już działa dla zabijania demonów. I oczywiście działa pod kierunkiem Kṛṣṇy. Mayādhyakṣeṇa prakṛtiḥ sūyate sa-carācaram (BG 9.10). Jeśli Kṛṣṇa mówi, że demony powinni zostać zabici, to jeden silny wiatr może zabić miliony. Kṛṣṇa nie musi przychodzić w tym celu. Ale Kṛṣṇa przychodzi: yācita. Kṛṣṇa przychodzi na prośbę wielbicieli, takich jak Vasudeva i Devakī. Tak przychodzi. To jest przyczyna. A gdy przychodzi, to równocześnie to pokazuje, "Zabiję każdego, kto jest zazdrosny o Moich wielbicieli. Zabiję ich." Oczywiście czy zabija, czy utrzymuje, to jest to samo. On jest absolutny. Ci, którzy są zabici przez Kṛṣṇę, natychmiast osiągają wyzwolenie, na które czeka się przez miliony lat.

Ludzie mówią w ten sposób, że Kṛṣṇa przychodzi po to czy tamto, lecz naprawdę Kṛṣṇa przychodzi dla korzyści wielbicieli, kṣemāya. Jakie znaczenie ma kṣemāya? Utrzymanie?

Wielbiciel: "Dla dobra."

Prabhupāda: Dla dobra. Dla dobra wielbicieli. Jemu zawsze zależy na dobru wielbicieli. Kuntī mówi, jak powinniśmy zostać wielbicielem. Wtedy zdobędziemy wszelkie dobre cechy. Yasyāsti bhaktir bhagavaty akiñcanā sarvair guṇais tatra samāsate surāḥ (SB 5.18.12). Jeśli rozwiniecie swe oddanie, uśpione oddanie, naturalne oddanie... Posiadamy naturalne oddanie. Tak jak między ojcem i synem istnieje naturalne uczucie. Syn posiada naturalne oddanie dla ojca, matki. Podobnie my posiadamy nasze naturalne oddanie. Gdy jesteśmy w niebezpieczeństwie, nawet naukowcy, wtedy modlimy się do Boga. A gdy niebezpieczeństwa nie ma, to ignorujemy Go. Dlatego niebezpieczeństwo jest potrzebne, aby nauczyć drani, że Bóg istnieje. To jest naturalne. Jīvera svarūpa haya nitya-kṛṣṇa-dāsa (CC Madhya 20.108-109). To jest nasza naturalna... W sztuczny sposób próbujemy unicestwić Boga. "Bóg jest martwy, nie ma Boga, ja jestem Bogiem, to jest Bóg, i to." Musimy porzucić to draństwo. Wtedy Kṛṣṇa udzieli nam ochrony. Dziękuję wam bardzo.

Wielbiciele: Jaya Prabhupāda, haribol!



 
Powrót >>>     
Udostępnij:
   
 
             
 
 
 
OSTATNIE NA FORUM
Zwierzęta pobożne i grzeszne
(23-04-2024 21:19:56)
 
Re: Indradyumna Swami
(27-03-2024 13:32:32)
 
KUPIĘ Śrimad Bhagavatam, Canta 01-07
(23-02-2024 13:12:45)
 
Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana
(31-01-2024 19:22:28)
 
Nie jesteśmy wegetarianami ani nie-wegetarianami
(19-01-2024 18:59:38)
 
Re: Świeckie Państwo?
(20-12-2023 21:38:05)
 
Vanaprastha
(19-12-2023 21:41:53)
 
 
LINKI
 
 
 
 
 
 
 
TAGI
Święte Imię   Kryszna Katha   Varnaśrama   Filozofia   Kryszna   Mahatma das   Krishna Kshetra Swami   Prawo karmy   Polityka   Monarchia   Homoseksualizm   Kobiety   Astrologia   Chrześcijaństwo   Aborcja   Trivikrama Swami   Prabhupada  
 
Copyright © 2016. All Rights Reserved.  Created by Future Project